asal1111

ساخت وبلاگ

تجهيزات زنبورداري

 

ماموریت
ماموریت زنبورداران طبیعی آمریکای شمالی برای حمایت از زنبورداران طبیعی از سراسر کشور با جامعه ای فراگیر که در آن ممکن است آخرین تحقیقات و روش های زنبورداری را که شامل درمان های شیمیایی نمی شوند، کشف کنند. ما این کار را با ارائه طیف گسترده‌ای از سخنرانان ماهانه از زنبورداران نوآور در حیاط خلوت گرفته تا محققان دانشگاهی انجام می‌دهیم که مایلند موفقیت‌ها، شکست‌ها و چالش‌های مداوم زنبورداری در عصر مدرن را به اشتراک بگذارند. اشتیاق ما به زنبورداری و جستجوی مستمر برای دانش است تا اطمینان حاصل کنیم که بهترین و آگاهانه ترین تصمیم ها را برای زنبورهایمان و محیط زیست می گیریم.

زنبورداری طبیعی چیست؟
زنبورداران طبیعی آمریکای شمالی (NANB) از زنبورداری طبیعی و بدون مواد شیمیایی به عنوان جایگزینی برای شیوه‌های معمولی زنبورداری دفاع می‌کنند. به عنوان زنبورداران طبیعی، ما به چشم‌انداز بلندمدت ارتقای ژنتیک زنبور عسل اعتقاد داریم که ممکن است بدون مداخله شدید شیمیایی انسان و کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که همه گرده‌افشان در تولید غذا با آن مواجه هستند، زنده بماند.

ما از روش‌های غیرشیمیایی مانند شکستن مولدین، شکافتن و اصلاح کندو استفاده می‌کنیم تا به زنبورها در سفرشان برای ایجاد یک رابطه سالم میزبان و انگل، به‌ویژه با واروآ کمک کنیم. ما فعالانه انتخاب صفات مقاوم به واروآ و توسعه روش‌های پرورش ملکه در سطح مبتدی را برای انتشار این ژنتیک‌ها ترویج می‌کنیم تا بتوانیم پیشرفت انتخاب طبیعی را تسریع کنیم.

ما می دانیم که این رویکرد برای زنبورداری به سطح بیشتری از آزمون و خطا نیاز دارد و بنابراین ممکن است برای همه زنبورداران مناسب نباشد. ما پذیرای زنبورهای میل و زنبورداران هستیم، زیرا عشق و علاقه مشترکی به زنبورداری داریم!

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 89 تاريخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:04

تجهيزات زنبورداري

 

در حالی که روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد، بسیاری از افراد شکرک زدن را انتخاب می کنند که به آن اپیلاسیون شکر نیز می گویند. شکرگذاری فرآیندی شبیه به اپیلاسیون است که با کندن موها از فولیکول موهای بدن را از بین می برد.

موم قند عسل
اگرچه شکرگذاری معمولاً از شکر سفید دانه‌بندی شده استفاده می‌کند، برخی افراد عسل را به مخلوط اضافه می‌کنند.

بر اساس یک منبع مورد اعتماد در سال 2016، عسل از نظر علمی برای فواید پوستی بالقوه آن شناخته شده است. این شامل:

خواص ضد میکروبی
خواص تعدیل کننده ایمنی
بهبود زخم بالقوه
درمان اختلالات پوستی مانند روزاسه، درماتیت آتوپیک و آکنه
موم عسل DIY
اگرچه هیچ دستورالعمل تایید شده توسط FDA برای شکرک زدن DIY برای از بین بردن مو وجود ندارد، طرفداران این عمل معمولاً از یک دستور العمل ساده استفاده می کنند، مانند:

شکر گرانول سفید 2 پیمانه
1/4 فنجان آب
1/4 فنجان آب لیمو
کسانی که احساس می‌کنند باید عسل مصرف شود معمولاً دستور غذا را اصلاح می‌کنند:

1/4 فنجان عسل
1 فنجان شکر گرانول سفید
1 قاشق غذاخوری. آب لیمو
برخی از طرفداران اپیلاسیون شکر یا اپیلاسیون عسل چند قطره روغن معطر را در حین خنک شدن مخلوط، قبل از استفاده، اضافه می کنند.

نحوه استفاده از موم شکر
مواد معمولا حرارت داده شده و با هم مخلوط می شوند. سپس آن را تا زمانی که دمای مناسبی بر روی پوست شما اعمال شود بدون سوزش سرد می شود - تا زمانی که گرم شود اما داغ نباشد.

سپس مخلوط گرم را روی ناحیه پوست بمالید و با یک نوار پارچه یا کاغذ بپوشانید. وقتی مخلوط نشست و خنک شد، پارچه یا کاغذ به سرعت با موهای چسبیده به آن جدا می شود.


موم شکر عسل در مقابل اپیلاسیون سنتی
اگرچه حداقل تحقیقات بالینی برای حمایت از ادعاهای آنها وجود دارد، افرادی که شکرگذاری را به جای اپیلاسیون سنتی توصیه می کنند، اغلب از موضع خود با شواهد حکایتی حمایت می کنند، مانند:

خمیر قندی پایه یا موم عسل معمولاً شامل افزودنی‌ها، مواد شیمیایی یا نگهدارنده‌هایی نیست که معمولاً در موم‌های سنتی یافت می‌شوند.
بقایای باقی مانده پس از استفاده از مخلوط شکرک زدن را می توان با آب شستشو داد، در حالی که موم باقیمانده اغلب باید با درمان های پس از موم یا روغن ها پاک شود.
به طور معمول، مخلوط شکرک را گرم در حالی که موم داغ استفاده می شود، استفاده می شود و باعث می شود شکرگذاری راحت تر و کمتر احتمال سوختن پوست وجود داشته باشد.
در حالی که موم معمولاً در همان جهتی که مو رشد می‌کند استفاده می‌شود و سپس با کشیدن در جهت مخالف برداشته می‌شود، مخلوط شکرک معمولاً در جهت مخالف رشد مو اعمال می‌شود و در جهت رشد مو برداشته می‌شود. پیشنهاد شده است که این کار شکرک زدن را کمتر از اپیلاسیون دردناک می کند.
روش های دیگر برای از بین بردن موهای زائد بدن
شکر یا اپیلاسیون تنها راه های دیگر برای از بین بردن موهای زائد بدن نیستند. در زیر تعدادی از روش های دیگر حذف موهای زائد آورده شده است:

اصلاح. پس از مرطوب شدن مو با آب و لوسیون یا کف، از یک تیغ تیز برای کوتاه کردن موها درست بالای پوست استفاده می شود. اصلاح را می توان با ریش تراش برقی روی پوست خشک انجام داد و بعد از آن با لوسیون مرطوب کرد.
اپیلاسیون. موم ذوب شده روی پوست اعمال می شود. وقتی سفت می‌شود، به سرعت در جهت مخالف رشد مو کنده می‌شود و موها و ریشه‌های آن‌ها را با خود می‌برد.
لیزر موهای زائد. فولیکول های مو با حرارت لیزر از بین می روند.
اپیلاتورهای سوزنی. فولیکول های مو در ریشه توسط یک سیم ظریف با جریان الکتریکی که در فولیکول قرار می گیرد از بین می روند. سپس موها با موچین برداشته می شوند.
اپیلاتور موچین. فولیکول های مو با موچین نزدیک به پوست گرفته می شوند. جریان الکتریکی از طریق نوک موچین ارسال می شود که مو را نیز از بین می برد.
الکترولیز. فولیکول های مو توسط یک فرکانس رادیویی موج کوتاه که از طریق یک کاوشگر نازک در فولیکول قرار می گیرد، از بین می روند.
مواد موبر. یک ژل، کرم یا لوسیون بسیار قلیایی یا اسیدی برای حل کردن مو در سطح پوست استفاده می شود.
نخ زنی. مو با حلقه‌ای از نخ که در سراسر پوست می‌چرخد از فولیکول کنده می‌شود.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 82 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:29

تجهيزات زنبورداري

 

نسبت مقادیر استر به اسیدها، مشخصه ای که توسط فارماکوپه های مختلف برای توصیف موم زنبور خالص استفاده می شود، به طور قابل توجهی با حرارت دادن طولانی مدت یا بیش از حد تغییر می کند. در دمای 1000 درجه سانتیگراد به مدت 24 ساعت نسبت استر به اسید فراتر از حد تعیین شده برای موم زنبور خالص تغییر می کند. حرارت دادن طولانی تر یا دماهای بالاتر منجر به تخریب و از دست دادن بیشتر هیدروکربن ها می شود (Tulloch, 1980). این تغییرات همچنین بر خصوصیات فیزیکی موم تأثیر می گذارد. بنابراین، حرارت بیش از حد در طول رندر یا پردازش بیشتر، موم را از نظر ساختاری تغییر می دهد و ویژگی های مفید بسیاری از ترکیبات جزئی آن، نه تنها ترکیبات معطر و فرار را تغییر می دهد.

بلیچینگ حداقل ترکیبات معطر موم را از بین می برد. موم سفید شده دیگر بوی مطبوع و معمولی موم را ندارد و می توان فرض کرد که فاقد بسیاری از ترکیبات جزئی دیگر نیز می باشد.

مواد مختلف محرک رشد گیاه، مانند میریکیل الکل (ونگ و همکاران، N-1979)، تریاکونتانول (دواکومار و همکاران، 1986)، جیبرلین GA3 (شن و ژائو، 1986) و یک استروئید روغن کلزا (جیانگ، 1986) در موم زنبور عسل شناسایی و جدا شده اند. Kurstjens و همکاران (1990) حداقل 11 پروتئین را در فلس های مومی تازه ترشح شده زنبورهای کارگر A. mellifera capensis و 13 پروتئین را در شانه های مومی A.m توصیف کردند. اسکوئلاتا و ا.م. کاپنسیس

ترکیب موم از گونه‌های زنبور عسل آسیایی بسیار ساده‌تر است و حاوی ترکیبات کمتری در نسبت‌های مختلف است (Phadke et al., 1969, 1971; Phadke and Nair, 1970, 1973 and Narayana, 1970). بنابراین، این موم های گدا را نمی توان به عنوان جایگزین موم Apis mellifera در دستور العمل های خاص استفاده کرد. از آنجایی که اطلاعات کمی در مورد اینکه کدام ترکیبات یا مخلوط‌ها باعث اثرات مفید دارویی و پوستی موم زنبور عسل می‌شوند، نمی‌توان از داده‌های ترکیب به تنهایی نتیجه‌گیری کرد. موم های گدا به صورت محلی به روش های مشابهی که موم Apis mellifera در سایر نقاط جهان استفاده می شود استفاده می شود. موم‌های Meliponid، که کمتر شبیه موم زنبور عسل نسبت به موم Ghedda هستند، توسط آمریکایی‌ها برای بسیاری از اهداف مشابه موم‌های زنبور عسل مورد استفاده قرار گرفته‌اند (Posey, 1978).

موم زنبور عسل برای مصرف انسان بی خطر در نظر گرفته می شود و به عنوان یک عنصر در غذای انسان در ایالات متحده آمریکا تایید شده است (ایالات متحده آمریکا، 1978). بی اثر است، یعنی اصلاً با دستگاه گوارش انسان تعامل ندارد و بدون تغییر از بدن عبور می کند. با این حال، مواد حل شده یا محصور شده در موم به آرامی آزاد می شوند. این خاصیت در بسیاری از آماده سازی های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد (به 4.5.10 مراجعه کنید). در عین حال، هنگامی که موم در نزدیکی مواد شیمیایی سمی و آفت کش ها یا پس از درمان با داروهای مختلف در داخل کندو نگهداری می شود، این خواص می تواند مشکل ایجاد کند. هر گونه سموم محلول در چربی می تواند جذب شود و بعداً زمانی که موم به عنوان غذا مصرف می شود، در لوازم آرایشی استفاده می شود یا به شکل ورقه های پایه به زنبورها داده می شود، آزاد می شود.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 89 تاريخ : چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:30

تجهیزات زنبورداری

مجموعه کندوهای PerfectBee Premium دارای انتخاب هایی از چوب است که هر کدام از منابع پایدار دارای گواهی FSC هستند. این بدان معناست که آنها از جنگل‌هایی سرچشمه می‌گیرند که به شدت برای ارتقای رشد، حفاظت از اکوسیستم‌ها، حفاظت از حقوق بومی، حمایت از جوامع اطراف و ممنوعیت قطع غیرقانونی درختان بررسی شده‌اند.

خلاصه
طرفداران
طراحی Langstroth دارای چندین مزیت مهم است، از جمله:

قابلیت گسترش: استفاده از جعبه ها به زنبوردار اجازه می دهد تا با افزودن فضا به راحتی کندو را گسترش دهد
قابلیت تعویض: استاندارد Langstroth ابعاد هر جزء را تعریف می کند و سازندگان در سراسر جهان از این ابعاد پیروی می کنند. بنابراین ساختن کندوی عسل با اجزا یا گزینه هایی از تامین کنندگان مختلف غیرعادی نیست
قیمت: این ثبات در بین تولیدکنندگان باعث صرفه‌جویی در مقیاس می‌شود و این امر قیمت کندوهای لانگستروت را به سطوح بسیار مناسبی کاهش داده است.
آشنایی: از هر باشگاه زنبورداری دیدن کنید و زنبوردارانی را خواهید دید که از Langstroth استفاده می کنند، به این معنی که به اشتراک گذاری اطلاعات و نظرات تضمین می شود.
عملکرد عسل: از بین سه نوع کندوی اصلی، لنگستروت می تواند بالاترین عملکرد عسل را تولید کند، به دلیل ابعاد بسیار زیاد و همچنین گزینه ای برای اضافه کردن جعبه ها به آسانی.
منفی
همراه با این مزایا، چالش‌هایی نیز وجود دارد:

وزن جعبه ها: حتی 8 جعبه قاب می تواند زمانی که پر از عسل باشد سنگین باشد، که می تواند برای برخی از زنبورداران چالش برانگیز باشد.
بازرسی های دست و پا گیرتر: زمانی که باید جعبه زاد و ولد را بررسی کنید، به طور بالقوه باید کارهای زیادی را انجام دهید (حذف و جایگزینی تمام جعبه های بالای جعبه ای که می خواهید بازرسی کنید). این فقط یک مسئله وزن نیست. اگر زیر دو جعبه یک جعبه بچه دارید، باید جعبه ها را چهار بار بلند کنید (دو بار برای برداشتن، دو بار برای تعویض).
زیبایی شناسی: اگرچه این امر به وضوح ذهنی است، برخی معتقدند که طراحی لانگستروت برای چشم کمتر آسان است.
7 نظر برای “نگاهی دقیق به کندوی لنگستروت”

در زنبورداری مدرن آمریکایی، کندوی لانگستروت به هر کندوی عمودی مدولار گفته می‌شود که دارای ویژگی‌های کلیدی قاب‌های آویزان عمودی، تخته زیرین با ورودی برای زنبورها، جعبه‌هایی حاوی قاب‌هایی برای نوزادان و عسل است (پایین‌ترین جعبه برای تخم‌گذاری ملکه، و جعبه‌های بالای آن جایی که عسل ممکن است ذخیره شود) و یک پوشش داخلی و درپوش بالایی برای محافظت از آب و هوا.[1] در کندوی لانگستروت، زنبورها لانه زنبوری را در چارچوب هایی می سازند که به راحتی می توان آنها را جابجا کرد. این قاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زنبورها را از چسباندن لانه‌های زنبور به جایی که قاب‌های مجاور را متصل می‌کنند یا قاب‌هایی را به دیواره‌های کندو متصل می‌کنند، طراحی شده‌اند. قاب های متحرک به زنبوردار اجازه می دهد تا زنبورها را به گونه ای مدیریت کند که قبلا غیرممکن بود.

نوآوری کلیدی که مسئول طراحی کندو بود، کشف فضای زنبور عسل بود، شکافی بین 6.4 تا 9.5 میلی متر (1⁄4-3⁄8 اینچ) که در آن زنبورها نه شانه می ساختند و نه آن را با بره موم می بستند.

کندوهای لانگستروت مدرن ابعاد متفاوتی با کندوهای لنگستروت دارند که در ابتدا در سال 1852 ثبت اختراع شد و تقریباً تا سال 1920 تولید شد، اما ویژگی های اصلی اجازه دادن به فضای زنبور عسل و همچنین دسترسی آسان را حفظ می کند که به خوبی برای زنبورها کار می کند اما مدیریت کندو را نیز آسان می کند. برای زنبوردار

کندوی استانداردی که در بسیاری از نقاط جهان برای زنبورداری استفاده می شود بر اساس کندو لانگستروت است.

 

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:05

تجهیزات زنبورداری

 

عسل خام به همان اندازه که به «مستقیم کندو» نزدیک است. زنبورها با گرده افشانی گیاهان از جمله گل ها، میوه ها و سبزیجات عسل تولید می کنند. به گفته شرمن و چری، عسل از فصل به فصل و منطقه به منطقه متفاوت است. این به این دلیل است که زنبورها گرده افشانی گسترده ای از گیاهان را انجام می دهند. عسل با رنگ روشن تر معمولاً در بهار و عسل تیره تر معمولاً در پاییز تولید می شود. عسل خام فیلتر شده و بطری می شود. حداقل فرآوری شده، پاستوریزه نشده و تا دمای بالا حرارت داده نمی شود.

تفاوت بین عسل معمولی و عسل خام چیست؟
تفاوت اصلی بین عسل معمولی و عسل خام، میزان فرآوری آن است. عسل خام فیلتر شده و با حداقل پردازش بطری می شود. عسل معمولی در دمای بالا فرآوری و پاستوریزه می شود که ممکن است مقدار کمی از آنتی اکسیدان ها و آنزیم های موجود در عسل خام را از بین ببرد. اعتقاد بر این است که برخی از این آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است دارای مزایایی باشند که با کاهش التهاب و سلامت قلب مرتبط است.

آیا عسل خام سالم است؟
عسل خام خوشمزه است و می توان از آن در حد اعتدال لذت برد، اما همچنان یک شیرین کننده بسیار غلیظ است. کلی تاپس، مدیر تغذیه Oldways می‌گوید: «قبل از انتخاب غذاهای حاوی شیرین‌کننده‌هایی مانند عسل، یک میوه کامل مانند آلو را انتخاب کنید. در حالی که میوه ها حاوی قند هستند، آنها همچنین حاوی فیبر (که به ایجاد تأثیر ملایم تری بر قند خون کمک می کند) و سطوح بالاتری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند.

اگرچه این یک "غذای نجات دهنده" نیست که باید در تمام وعده های غذایی خود بچکانیم، اما مقادیر کمی از مواد مغذی و آنزیم های مفید در عسل محلی و خام وجود دارد. اینها ممکن است در عسل معمولی و همچنین در بسیاری از شیرین کننده های دیگر مانند شکر موجود نباشد. (در مورد مطالعات عسل خام و فواید سلامتی بیشتر بخوانید.)

چگونه عسل خام را ذخیره می کنید؟
عسل خام باید در یک شیشه تمیز و در بسته در دمای اتاق ثابت نگهداری شود. عسل خام را در دمای بالا حرارت ندهید - و ممکن است بخواهید قبل از اضافه کردن آن به نوشیدنی های داغ دو بار فکر کنید! Ron of Sherman & Cherie’s Beezy Bees می گوید: «اگر آن را در چای خود قرار دادید، مطمئن شوید که چای را کمی خنک کرده اید. زیرا اگر بالای 170 درجه باشد، آنزیم‌ها را می‌کشید.»

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 99 تاريخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:31

تجهیزات زنبورداری

 

نقطه ذوب موم زنبور عسل ثابت نیست زیرا ترکیب با منشاء آن کمی متفاوت است. فارماکوپه های مختلف محدوده 61-660 درجه سانتیگراد یا معمولاً 62-65 0 درجه سانتیگراد را ارائه می دهند. چگالی نسبی آن در دمای 15 درجه سانتیگراد 0.958 - 0.970 گرم بر سانتی متر مکعب است و مقاومت الکتریکی آن از 5x1012 تا 20x1012 اهم متر است. ضریب هدایت حرارتی آن 2.5 x d10-3 Jcm/s°Ccm2 است. ارزش صابونی موم 85-100 است. موم زنبور عسل یک ماده بی اثر با انعطاف پذیری بالا در دمای نسبتاً پایین (حدود 32 درجه سانتیگراد) است. در مقابل، در این دما، اکثر موم های گیاهی بسیار سخت تر و ساختار کریستالی هستند. موم زنبور عسل نیز در آب نامحلول و در برابر بسیاری از اسیدها مقاوم است، اما در اکثر حلال های آلی مانند اتر، بنزین، بنزول، کلروفرم، روغن سقز و پس از گرم شدن در الکل و روغن های چرب محلول است. موم های گدا از گونه های زنبور عسل آسیایی به عنوان نرم تر و پلاستیک تر توصیف می شوند، اما نقطه ذوب قابل توجهی متفاوتی ندارند. نقطه ذوب موم از سه گونه Meliponid (زنبور بدون نیش) بین 64.6 و 66.5 0C بود. موم زنبور عسل دارای نقطه ذوب بسیار پایین تری در دمای 30-400 درجه سانتیگراد است و زنبورهای بامبل موم خود را با گرده مخلوط می کنند تا استحکام ساختاری آن را بهبود بخشند (آلفورد، 1975). سایر موم‌های حشرات معمولاً برای پوشش‌های محافظ بدن به جای اهداف ساختاری استفاده می‌شوند. بنابراین آنها از نظر ترکیب و همچنین ویژگی های فیزیکی بسیار متفاوت هستند و نقطه ذوب بسیار بالاتری دارند.

موم خالص از Apis mellifera از حداقل 284 ترکیب مختلف تشکیل شده است. همه به طور کامل شناسایی نشده اند، اما بیش از 111 مورد فرار هستند. حداقل 48 ترکیب یافت شد که به عطر موم زنبور عسل کمک می کند. از نظر کمی، ترکیبات اصلی مونو استرهای اشباع و غیر اشباع، دی استرها، هیدروکربن های اشباع و غیر اشباع، اسیدهای آزاد و هیدروکسی پلی استرها هستند. جدول 4.1 نسبت ترکیبات را که توسط Tulloch (1980) ارائه شده است، فهرست می کند. 21 ترکیب اصلی وجود دارد که هر کدام بیش از 1٪ از موم خالص غیرقطعی را تشکیل می دهند. آنها با هم 56 درصد از موم را تشکیل می دهند. 44 درصد دیگر از ترکیبات جزئی متنوع احتمالاً خاصیت شکل پذیری موم زنبور عسل و نقطه ذوب پایین را به حساب می آورند.

ترکیب موم زنبور عسل ترکیبات اصلی آنهایی هستند که بیش از 1% از کسر را تشکیل می دهند. تعداد داخل براکت ها تعداد ترکیباتی را نشان می دهد که حداقل 1٪ از موم خالص و شکسته نشده را تشکیل می دهند. تعداد ترکیبات جزئی، آنهایی که کمتر از 1% از کسر را دارند، تنها یک تخمین است.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:16

تجهیزات زنبورداری

عسل مایع شیرینی است که توسط زنبورهای عسل با استفاده از شهد گل ساخته می شود. هزاران سال است که مردم سراسر جهان از فواید عسل برای سلامتی استقبال کرده اند. ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم. روند ما اینجاست عسل به صورت خام یا پاستوریزه و در انواع رنگ ها موجود است. به طور متوسط، حاوی حدود 80٪ قند منبع قابل اعتماد است. مردم عسل را از کندو خارج می کنند و مستقیماً آن را در بطری می اندازند، بنابراین ممکن است حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده نیز باشد. برخی از مطالعات منبع معتبر دریافته اند که مصرف عسل خام ممکن است به آلرژی های فصلی کمک کند و برخی دیگر به این نتیجه رسیده اند که عسل می تواند به بهبود زخم ها کمک کند. در این مقاله، کاربردهای متعدد عسل، از جمله خواص تغذیه‌ای آن و برخی خطرات را که باید در نظر گرفته شود، بررسی می‌کنیم. علم مدرن در حال یافتن شواهدی برای حمایت از بسیاری از کاربردهای تاریخی عسل است.

التیام زخم و سوختگی
یک بررسی در سال 2015 نشان داد که عسل ممکن است به بهبود سوختگی کمک کند، و یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که پروتئین defensin-1 موجود در عسل باعث بهبود زخم می شود. یک مطالعه قبلی منبع معتبر نشان داده بود که استفاده از عسل درجه پزشکی در محل عفونت هیچ مزیتی نسبت به تجویز آنتی بیوتیک ها ندارد - و استفاده از عسل در واقع خطر عفونت را در افراد مبتلا به دیابت افزایش می دهد. شایان ذکر است که بسیاری از محصولات مانند کرم های صورت، دئودورانت ها و شامپوها حاوی عسل در مقادیر مختلف هستند.

بسیاری از لوازم آرایشی مبتنی بر عسل برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

جلوگیری از رفلاکس اسید
عسل ممکن است به جلوگیری از رفلاکس اسید کمک کند. یک بررسی در سال 2017 نشان داد که عسل ممکن است به پوشش مری و معده کمک کند و احتمالاً جریان اسید معده و مواد غذایی هضم نشده را کاهش دهد. این پیشنهاد، با این حال، توسط تحقیقات بالینی پشتیبانی نشد. جریان رو به بالا اسید معده می تواند منجر به بیماری ریفلاکس معده به مری شود که می تواند شامل التهاب، رفلکس اسید و سوزش سر دل باشد.

مبارزه با عفونت ها
یک بررسی در سال 2018 نشان داد که عسل مانوکا می تواند باکتری ها را از بین ببرد زیرا حاوی خواصی مانند پراکسید هیدروژن و پروتئین های دفنسین-1 است. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که عسل مانوکا می تواند فعالیت ضد باکتریایی بیشتری نسبت به سایر انواع عسل داشته باشد. یک منبع معتبر در سال 2016 در vitrostudy نیز اثرات ضد باکتریایی عسل مانوکا را تایید کرد.

عسل مانوکا برای خرید آنلاین موجود است.

تسکین علائم سرماخوردگی و سرفه
یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که عسل در کاهش سرفه کودکان در طول شب موثرتر از دارونما است. دو سال بعد، مطالعه دیگری با منبع معتبر ارزیابی کرد که آیا محلول عسل و شیر می تواند سرفه های حاد را در کودکان درمان کند یا خیر. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد این راه حل حداقل به اندازه دو محصول بدون نسخه که برای این منظور به بازار عرضه شده اند، موثر است. بسیاری از داروهای سرماخوردگی مبتنی بر عسل برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 86 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:57

تجهیزات زنبورداری

 

عسل و فرآورده های آن از قدیم الایام به عنوان غذا و دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. این عمل را Apitherapy می نامند (Manyi-Loh et al., 2011). عسل، بره موم، موم و سایر محصولات زنبور عسل در ترکیب با گیاهان برای درمان زخم ها و سایر بیماری ها توسط مصریان باستان، آشوری ها، چینی ها، یونانی ها، رومی ها و عرب ها استفاده می شد (مولان، 1999، ال دنشاری و همکاران، 2012). . استفاده از عسل برای درمان اسهال توسط پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) توصیه شده است (مولان، 1999)، و یک سوره کامل در قرآن به نام «النحل» وجود دارد که زندگی و فایده زنبورها را شرح می دهد. انسان و زنبور عسل از عسل به عنوان منبع انرژی و به عنوان یک شیرین کننده پایدار استفاده می کنند (Manyi-Loh et al., 2011). رزین های اصلی توسط انواع مختلفی از گیاهان تولید می شوند، توسط زنبورهای عسل جمع آوری می شوند و بیشتر به بره موم تبدیل می شوند (Wagh, 2013). بره موم فعالیت های دارویی بسیار خوبی دارد و به عنوان یک ضد میکروب در برابر میکروب هایی مانند ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و کپک ها استفاده می شود. زنبورهای عسل به طور گسترده ای از آن برای مهر و موم کردن حفره لانه و مومیایی کردن اجساد متجاوزان به کندو که کشته شده اند استفاده می شود (Wagh, 2013). ژل رویال یک منبع غذایی کامل و متعادل برای لارو زنبور عسل است. خواص مختلفی دارد و توسط انسان نه تنها برای مرطوب‌کننده، امولسیون‌کننده و تثبیت‌کننده، بلکه برای خواص ضد توموری و ضدالتهابی، فعالیت ضد خستگی و کاهش فشار خون نیز استفاده می‌شود (Nagai and Inoue, 2004, Inoue et al., 2003)، آنتی اکسیدان فعالیت‌ها (Silici و همکاران، 2009)، اثرات ضد باکتریایی (Fujiwara و همکاران، 1990)، و افزایش فعالیت ایمنی (Sver et al., 1996). زنبورهای عسل با این خواص منحصر به فرد برای انسان بسیار مهم شده اند (اشمیت، 1996).

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:26

تجهیزات زنبورداری

اگر یک جعبه کامل ژل رویال خریدید، حدود 1 قاشق آن را بیرون بیاورید، در یک بطری کوچک بریزید، در محیط بگذارید تا ببینید چطور است. مشاهده کنید که آیا 1-2 روز بعد غیرعادی نیست. اگر ناهنجاری وجود داشته باشد، 99 درصد آن ژل رویال تقلبی است. اگر به تازگی ژل رویال را در خانه خریده اید، سعی کنید فوراً از آن استفاده نکنید، بلکه آن را در یخچال نگهداری کنید و چند روز بررسی کنید تا ببینید آیا تغییر می کند تا ایمنی سلامتی را تضمین کنید یا خیر. محصولات ژله ای به طور گسترده ای در بازار به فروش می رسند که تأثیر قابل توجهی بر سلامت مصرف کنندگان دارند. خرید ژل رویال باکیفیت مستلزم آن است که کاربران ژل رویال مصرف‌کنندگان باهوشی باشند و راه‌هایی برای تشخیص واقعی از تقلبی داشته باشند. یکی از روش های موثر جداسازی استفاده از ژل رویال واقعی مخلوط با هم است!

مخلوط کردن ژل رویال با عسل خالص راهی برای تشخیص و تشخیص دقیق ژل رویال واقعی و تقلبی است. هنگام مخلوط کردن ژل رویال با عسل: ژل رویال خالص کاملاً در عسل حل می شود و لایه لایه نمی شود. ژل رویال مخلوط کاملا حل نمی شود و در عسل لایه لایه و گلوله می شود. ژل رویال واقعی بدون ظاهر شدن توده های عجیب در یکدیگر حل می شود. مصرف کنندگان می توانند از این روش برای تشخیص ژل رویال واقعی از ژل رویال تقلبی استفاده کنند. اما برای تشخیص ژل رویال واقعی از تقلبی با استفاده از عسل خالص، داشتن ژل رویال واقعی ضروری است. بنابراین بهترین راه برای حفظ سلامت خود و خانواده و در عین حال صرفه جویی در مصرف غذاهای سالم، مصرف کنندگان باید به آدرس های معتبر و متخصص در فروش انواع مواد غذایی مراجعه کنند. ژله!

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 120 تاريخ : شنبه 17 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:26

موم زنبور

 

زنبورهای خانگی در مدت 20 دقیقه شهد را دوباره می‌نوشند و قندها را بیشتر می‌شکنند. هنگامی که شهد حدود 20 درصد آب باشد، روی لانه زنبور عسل رسوب می‌کند، جایی که زنبورها آن را باد می‌زنند تا فرآیند تبخیر سریعتر شود و عسل متراکم شود. زنبورها زمانی که غلظت آب بین 17-18 درصد باشد متوقف می شوند و آن را به محل نگهداری خود منتقل می کنند. بنابراین، با استفاده از تبخیر و آنزیم ها، یک محلول فوق اشباع تشکیل شده است.

مانند هر محلول فوق اشباع، عسل تمایل به کریستال شدن دارد. کریستالیزاسیون زمانی اتفاق می افتد که زنجیره های بلند گلوکز (پلی ساکاریدها) در عسل شکسته شود. مولکول های گلوکز معمولاً روی یک ذره گرد و غبار یا گرده شروع به چسبیدن به یکدیگر می کنند. سپس این کریستال های گلوکز به ته شیشه می افتند. مشکل کریستالیزاسیون این است که وقتی گلوکز از عسل جدا می شود، مایع باقی مانده حاوی درصد بیشتری آب است. مخمر، حالا با آب و شکر کافی باعث تخمیر عسل می شود. به همین دلیل است که عسلی که متبلور می شود ممکن است سریعتر از عسل غیرکریستالی تخمیر شود. دما می تواند بر کریستال شدن تأثیر بگذارد. عسل بهتر است در دمای بالای 50 درجه فارنهایت نگهداری شود. محققان همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که عسلی که از شانه برداشته شده و با استخراج‌کننده‌ها و پمپ‌ها پردازش می‌شود، به دلیل ذرات ریز وارد شده برای شروع کریستال‌ها، بیشتر از عسل باقی مانده در شانه، متبلور می‌شود. عوامل دیگری که در تبلور نقش دارند، گرد و غبار، حباب های هوا و گرده موجود در عسل است. کریستالیزاسیون همیشه بد نیست. عسل خامه شده (قابل پخش) به تبلور کنترل شده بستگی دارد. در حالی که کریستالیزاسیون طبیعی کریستال های دانه ای ایجاد می کند، کریستالیزاسیون کنترل شده محصولی صاف و خامه ای ایجاد می کند.

گرم کردن عسل می تواند باعث تغییرات شیمیایی نیز شود. گاهی اوقات عسل به دلیل فرآیندی به نام واکنش میلارد تیره می شود. از آنجایی که عسل کمی اسیدی با pH حدود چهار است، گاهی اوقات قهوه ای شدن آن در طول زمان اتفاق می افتد. این به این دلیل است که اسیدهای آمینه موجود در عسل با قندها شروع به واکنش می کنند. کاراملی شدن، قهوه ای شدن شکر، زمانی ایجاد می شود که حرارت شروع به شکستن پیوندهای مولکولی در عسل می کند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : موم زنبور, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 15 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:45

موم زنبور

زمینه. زخم پپتیک یک اصطلاح اساسی برای زخم در قسمت تحتانی مری، معده یا ژژنوم است. اصطلاح خاص برای زخم معده، زخم معده است. استفاده گسترده از عسل در سرتاسر جهان به محققان کمک می کند تا مفید بودن عسل را مطالعه کنند. مطالعات زیادی قبلا انجام شده بود و اثربخشی عسل را در درمان زخم معده ثابت کرده بود. مواد و روش ها. یک مرور سیستماتیک از متون برای شناسایی مطالعات مرتبط در مورد عسل مورد استفاده به عنوان درمان جایگزین زخم معده توسط NSAIDها انجام شد. یک جستجوی جامع در Medline، SCOPUS و Ebscohost انجام شد. معیارهای اصلی مورد استفاده، مقالات منتشر شده به زبان انگلیسی و استفاده از زخم معده ناشی از NSAID در مدل موش و مواردی بود که اثربخشی عسل را گزارش می کردند. نتایج. مقالات منتشر شده بین سال‌های 2001 و 2014 مرتبط با مطالعات مربوط به معیارهای ورود شناسایی شدند. جستجوی ادبیات، 30 مقاله بالقوه و نزدیک به هم در این مرور یافت شد، اما تنها 5 مقاله گرفته شد که معیارهای لازم برای برآورده شدن را دارند. نتیجه گیری همه مطالعات در این بررسی، اثربخشی عسل را برای زخم معده بر اساس فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و محافظ سلولی آن گزارش کردند. اکثر مطالعات انجام شده از انواع مختلف عسل در دوزهای مختلف بر روی موش ها استفاده کردند. مطالعات آینده باید برای شناسایی دوز مناسب برای انسان برای دستیابی به اثرات محافظتی گوارشی مشابه انجام شود.

بیماری زخم پپتیک (PUD) یک بیماری همراه با آسیب ثانویه ناشی از ترشح پپسین و اسید معده است. شایع ترین اندام هایی که تحت تأثیر این ترشح قرار می گیرند معده و دوازدهه پروگزیمال هستند. مری تحتانی، اثنی عشر دیستال و ژژونوم نیز تحت تأثیر قرار می گیرند اما کمتر شایع هستند. تنها در ایالات متحده سالانه حدود 500000 بیمار از PUD رنج می برند. اغلب در بیماران بین 25 تا 64 سال رخ می دهد که 70 درصد موارد را تشکیل می دهد و تنها برای درمان PUD سالانه 10 میلیارد هزینه دارد. از قرن ها پیش، PUD با جراحی کنترل می شد و باعث مرگ و میر بالا می شد. تا دهه 1980، معرفی آنتاگونیست های گیرنده H2 هیستامین (H2RAs) (به عنوان مثال، سایمتیدین و رانیتیدین) منجر به کاهش 85٪ در جراحی به دلیل PUD شد.

به طور خاص، زخم معده به زخم معده اشاره دارد. شایع ترین محل زخم معده انحنای کمتر آن است. با این حال، می تواند در هر جایی از پیلور تا کاردیا رخ دهد. عواملی مانند محیط (سیگار، مصرف الکل و عوامل عفونی)، مسکن ها مانند NSAID ها و دوره های زندگی یا استرس از جمله عواملی هستند که ممکن است باعث ایجاد زخم معده در بیماران شوند. از نظر پاتوفیزیولوژی اصلی، پروستاگلاندین ها (PGs)، تغییرات در سد مخاطی معده و جریان خون، و ترشح دژنراتیو معده از عوامل ایجاد زخم معده هستند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : موم زنبور, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:35

تجهیزات زنبورداری

 

عسل، بره موم، گرده زنبور عسل، نان زنبور عسل، ژل رویال، موم زنبور عسل و زهر زنبور عسل فرآورده های طبیعی هستند که از قدیم الایام در پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته اند. امروزه مطالعات نشان می دهد که از محصولات طبیعی زنبور عسل می توان برای درمان و مراقبت از پوست استفاده کرد. خواص بیولوژیکی این محصولات مربوط به فلاونوئیدهایی است که در آنها وجود دارد مانند: کریزین، آپیژنین، کامپفرول، کورستین، گالانژین، پینوسمبرین یا نارینژنین. چندین فعالیت دارویی اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها و همچنین 10-هیدروکسی ترانس-2-دسنوئیک اسید که در ژل رویال وجود دارد، گزارش شده است. ژل رویال دارای فعالیت های دارویی متعددی است: آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد حساسیت، مقوی و ضد پیری. از عسل، بره موم و گرده گل برای التیام زخم های سوختگی استفاده می شود و دارای خواص عملکردی متعددی مانند: ضد باکتری، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد ویروس هستند. از موم زنبور عسل برای تولید مواد آرایشی و پماد در داروسازی استفاده می شود. با توجه به تعداد زیاد فعالیت های بیولوژیکی، فرآورده های زنبور عسل می توانند به عنوان مواد مهم در داروها و لوازم آرایشی مورد استفاده برای پوست در نظر گرفته شوند.

امروزه طب جایگزین که از مواد فعال بیولوژیکی طبیعی به دست آمده از فرآورده های زنبور عسل استفاده می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. محصولات زنبور عسل نه تنها در درمان، بلکه برای مراقبت از پوست نیز به عنوان مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفته اند. تأثیر فرآورده های زنبور عسل بر روی پوست نیز توسط مطالعات متعدد ثابت شده است و استفاده از عسل، بره موم، گرده زنبور عسل و زهر زنبور عسل در ترمیم زخم، ارزش درمانی آنها را برجسته می کند هر محصول زنبور عسل دارای مواد فعال خاصی است که کاربرد آن را برای مشکلات پوستی مختلف تعیین می کند. عسل، بره موم، گرده زنبور عسل، نان زنبور عسل، موم و زهر زنبور عسل فرآورده هایی هستند که برای مصارف دارویی و آرایشی استفاده می شوند.

عسل یک محصول طبیعی است که توسط زنبورها از شهد و عسل درست می شود. عسل یک محلول فوق اشباع از کربوهیدرات ها با خواص متعدد و کاربرد وسیع است. بره موم که چسب زنبوری نیز نامیده می شود، ماده صمغی است که توسط زنبورها از جوانه های درختان، درختچه ها و گیاهان سبز جمع آوری می شود. هر دو از بره موم و عسل در دوران باستان برای مومیایی کردن بدن استفاده می کردند، در حالی که طب عامیانه از عسل برای التیام زخم و تسکین درد استفاده می کرد. گرده زنبور عسل از گیاهان جمع آوری شده و به صورت بارهای گرده به کندو منتقل می شود. تشکیل بارها شامل مرطوب کردن گرده با شهد یا عسل است. گرده برای ذخایر زمستانه که در سلول های لانه زنبوری رسوب می کند، تحت تخمیر لاکتیکی قرار می گیرد و نان زنبور عسل تولید می کند. نان زنبور عسل و گرده زنبورعسل عوامل باکتری کش و باکتریواستاتیک هستند. موم زنبور عسل ماده ای است که توسط غدد واقع در شکم زنبور عسل تولید می شود. موم به دست آمده از لانه زنبوری یک ماده با ارزش است که در آرایش و داروسازی استفاده می شود. زهر زنبور نیز به نام آپیتوکسین تولید شده توسط زنبور عسل تولید می شود. این ترکیب پیچیده ای از پپتیدهای مختلف و پپتید گرانوله کننده ماست سل است که از خواص درمانی و زیبایی در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود.

2. ترکیبات منتخب محصولات زنبور عسل
ترکیب شیمیایی محصولات زنبور عسل کاملاً متنوع است و به ترکیب گیاه شناسی، منشاء جغرافیایی، زمان جمع آوری و شرایط محیطی بستگی دارد. با این حال، هر محصول ساخته شده توسط زنبور عسل دارای ترکیب و محتوای مشخصی از مواد فعال بیولوژیکی است که به هر محصول زنبور عسل خواص خاصی می دهد. ترکیب شیمیایی خواص درمانی و خواص این محصولات را تعیین می کند. عسل حاوی حداقل 181 ماده است. عسل یک محلول کربوهیدرات فوق اشباع است که عمدتاً حاوی گلوکز و فروکتوز است. علاوه بر این، عسل می تواند در ترکیبات خود از ساکارز، رامنوز، ترهالوز، نیجروبیوز، ایزومالتوز، مالتوز، مالتوتتراوز، مالتوتریوز، مالتولوز، ملزیتوز، ملیبیوز، نیجروز، پالاتینوز، رافینوز و ارلوز داشته باشد. همچنین حاوی آنزیم هایی به نام های گلوکز اکسیداز، آمیلاز، کاتالاز، پراکسیداز، اینورتاز و لیزوزیم است. گلوکز اکسیداز تولید پراکسید هیدروژن می کند که یکی از مواد مسئول فعالیت باکتری کشی عسل است. عسل همچنین حاوی اسیدهای آلی است: اسید گلوکونیک، اسید سیتریک، اسید مالیک، اسید لاکتیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک، اسید تارتاریک، اسید فرمیک، اسید استیک، اسید بنزوئیک و اسید پیروموسیک. اسیدها از بدن زنبور عسل و تبدیل آنزیمی که در طول تولید عسل رخ می دهد منشاء می گیرند. محتوای این اسیدها در عسل های بالغ بیشتر است. اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها که مسئول بسیاری از خواص بیولوژیکی هستند و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند نیز از ترکیبات مهم عسل هستند. گروه اسیدهای فنولیک شامل مشتقات هیدروکسی سینامیک اسید و هیدروکسی بنزوئیک اسید می باشد. مشتقات اسید هیدروکسی سینامیک اسید p-کوماریک، اسید کافئیک، اسید فرولیک و اسید سیناپیک است. در حالی که مشتقات هیدروکسی بنزوئیک اسید

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 91 تاريخ : شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:17

تجهیزات زنبورداری

 

آمادگی برای شنا
زنبورهای عسل ازدحام می کنند تا جمعیت خود را افزایش دهند، به خصوص اگر لانه آنها فضای کمی برای گسترش داشته باشد. هنگامی که آنها ازدحام می کنند، حدود نیمی از کلنی با ملکه ترک می کند تا یک کلنی جدید راه اندازی کند. برای آماده شدن برای ازدحام ملکه، زنبورها فنجان های ملکه را بیشتر در قسمت پایین قاب ها می سازند. این فنجان های ملکه به عنوان "سلول های دسته جمعی" شناخته می شوند.

این سلول‌های گروهی، اگر دست نخورده باقی بمانند، ملکه‌ای تولید می‌کنند که کلنی و بچه‌های باقی‌مانده از گروه را به ارث می‌برد. یک ملکه بیمار و ناتوان با کاهش تولید فرمون برای کلنی آشکار می شود. مستعمره ملکه را با تشکیل یک توپ محکم در اطراف او می فرستد تا از گرمای بیش از حد بمیرد. این فعالیت (البته) "بالینگ" نامیده می شود. از سلول های ملکه انتخاب شده توسط کلنی، یک ملکه جدید مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت. جایگزینی ملکه گم شده یا مرده مانند یک ملکه بیمار، کلنی تشخیص می دهد که ملکه به دلیل کمبود فرمون وجود ندارد.یک ملکه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خطای زنبوردار گم شود یا بمیرد. با این حال، تا زمانی که کلنی منابع کافی داشته باشد (تخم بارور شده اخیر یا لارو یکی)، زنبورها می توانند شروع به ساختن یک ملکه جدید کنند. زنبورداران باید تشخیص دهند که ملکه در چه زمانی مفقود شده است و اینکه آیا کلنی می تواند بدون مداخله از دست دادن را تحمل کند.

ملکه زنبور عسل چگونه به نظر می رسد؟
ملکه جفت شده بزرگترین زنبور کندو است. با این حال، شکل و رنگ او به او کمک می کند تا در بین زنبورهای دیگر متمایز شود. او شکمی بلند و باریک دارد که به رنگ یکنواخت است و فاقد نوارهای رنگی است که روی زنبورهای دیگر خواهید دید. بال های او آنقدر بزرگ نیست که شکمش را بپوشاند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت: 13:20

تجهیزات زنبورداری

5. پروتئین های خاص ممکن است فشار خون را کاهش دهند
ژل رویال ممکن است با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون شما محافظت کند. چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان می‌دهد که پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهند. یک مطالعه اخیر حیوانی مکمل ترکیب ژل رویال با سایر مواد مشتق شده از زنبور عسل را مورد بررسی قرار داد و کاهش قابل توجهی در فشار خون نشان داد. با این حال، نقش دقیق ژل رویال در این مکمل نامشخص است. تحقیقات بیشتری برای درک رابطه ژل رویال با فشار خون مورد نیاز است.

خلاصه
در حالی که تحقیقات اولیه نشان می دهد که پروتئین های خاص موجود در ژل رویال ممکن است فشار خون را کاهش دهد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، قند خون را تنظیم می کند ژل رویال همچنین ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، کنترل قند خون و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. مطالعات متعدد حیوانی افزایش حساسیت به انسولین و اثر محافظتی ظاهری را بر روی پانکراس، کبد و بافت تولید مثل در موش‌های چاق دیابتی تحت درمان با ژل رویال نشان داد. یک مطالعه کوچک شش ماهه انسانی کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا را در افراد سالمی که روزانه ژل رویال مصرف می کردند، نشان داد. با این حال، تحقیقات در مورد این موضوع محدود است.

خلاصه
مطالعات متعدد حیوانی نشان می دهد که ژل رویال ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش داده و کنترل قند خون را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات مبتنی بر انسان محدود است.
7. خواص آنتی اکسیدانی ممکن است از عملکرد سالم مغز پشتیبانی کند
ژل رویال ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند.

یک مطالعه نشان داد که موش‌های ناشی از استرس تحت درمان با ژل رویال سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

یک مطالعه جداگانه منجر به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش‌های یائسه شد که ژل رویال دریافت کردند. مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که موش‌های تحت درمان با ژل رویال بهتر می‌توانند رسوبات شیمیایی خاصی در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر را حذف کنند. بیشتر این مطالعات اثر محافظتی بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی اکسیدانی ژل رویال نسبت می دهند. اگرچه این داده ها دلگرم کننده است، اما تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

خلاصه
مطالعات متعدد حیوانی نشان می دهد که ژل رویال ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد، اگرچه تحقیقات انسانی وجود ندارد.
8. ممکن است ترشح اشک را افزایش دهد و خشکی مزمن چشم را درمان کند
ژل رویال در صورت مصرف خوراکی ممکن است خشکی چشم را درمان کند.

یک مطالعه حیوانی و یک انسان کوچک بهبودهایی را در خشکی مزمن چشم برای افرادی که به صورت خوراکی با ژل رویال درمان شده بودند نشان داد. نتایج نشان می دهد که این ماده مشتق شده از زنبور عسل ممکن است ترشح اشک را از غدد اشکی در چشم شما افزایش دهد.

هیچ گونه عوارض جانبی از مطالعه انسانی گزارش نشده است. بنابراین، ژل رویال می تواند به عنوان یک راه حل کم خطر برای خشکی مزمن چشم عمل کند.

به خاطر داشته باشید که این نمونه داده بسیار کوچک نشان نمی دهد که ژل رویال قادر به درمان خشکی چشم اکثر افراد است. در نهایت، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه
مقدار کمی از داده ها نشان می دهد که ژل رویال ممکن است ترشح اشک را در افراد مبتلا به خشکی چشم مزمن افزایش دهد. با این حال، مطالعات بیشتر ضروری است.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 94 تاريخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:58

موم زنبور

ارزش غذایی عسل بسته به محل و نوع گلی که شهد عسل از آن جمع آوری شده می تواند کمی متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، عسل مغذی است و می تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای قند استفاده شود. حدود 80 درصد عسل از قندها، حدود 17 درصد آب و 3 درصد باقیمانده شامل ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و سایر مواد مغذی است. ارزش غذایی عسل به این دلیل است که اغلب در درمان های خانگی برای درمان بیماری های رایج دستگاه گوارش، افزایش سطح انرژی و درمان سوختگی های جزئی و سایر زخم های پوستی استفاده می شود. قندهای موجود در عسل عمدتاً فروکتوز و گلوکز هستند، اما همچنین حاوی مقادیر کمی مالتوز و ساکارز است. ویتامین های موجود در عسل شامل بسیاری از ویتامین های گروه B مانند B2، B3، B5، B6 و B9 است. همچنین حاوی ویتامین C است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، سدیم و منیزیم به مقدار مناسب در عسل یافت می شود. سایر مواد معدنی موجود در عسل عبارتند از روی، سلنیوم، مس، منگنز و آهن. اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان، لیزین، تیروزین، آرژنین و گلیسین نیز به ارزش غذایی عسل می‌افزایند. اینها موادی هستند که بدن برای ساختن پروتئین خود استفاده می کند. آنتی اکسیدان هایی مانند کریزین، پینو بانکسین، پینوسمبرین و کاتالاز می توانند با خنثی کردن آنتی اکسیدان های مضر از بیماری های مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنند. عسل همچنین سرشار از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می تواند به جلوگیری از عفونت های ناشی از سوختگی های جزئی، بریدگی ها و سایر زخم های پوستی کمک کند. عسل حاوی حدود 64 تا 87 کالری در هر قاشق غذاخوری است. این کالری بیشتر از قند معمولی است، اما به دلیل ارزش غذایی عسل، کالری اضافی آن ناچیز است. علاوه بر این، به دلیل وجود فروکتوز بالا در عسل، شیرین تر از شکر است، به این معنی که برای رسیدن به همان شیرینی به عسل کمتری نیاز است.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : موم زنبور, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 6 ارديبهشت 1401 ساعت: 12:18